Stockholm

Åker vi till imorgon, jag och barnen. Ska vara borta hela helgen. Imorgon ska vi strosa i den vackra huvudstaden, äta lunch med en kompis till Matias. Lördagen ska vi till Gröna Lund! Adrian ska åka allting :-), får väl se hur det blir med det.

Packade förut och jisses säger jag bara. Har väl varit bortskämd med att ha bilen, för nu var man verkligen tvungen att tänka till vad man vill ha med iom att vi ska åka tåg. Åka tåg förresten...är mycket svårt för mig, men det går. Det är jobbigaste innan vi kommer på, när man står där på perrongen och ser tågrälsen..... Första gången jag åkte tåg efter att Matias dog, mådde jag skitdåligt. Yr och illamående, skakig, men det gick. Som allt annat tydligen..

I tisdags var jag och Tilda i Stockholm, haha mycket resande nu. En kompis till Matias ringde och vi hängde med till jazzfestivalen! Wow, det var skitkul! Och sååå bra! Lauren Hill spelade och hon är ju bara helt suveränt duktig! Dansade, hojtade och skrek, hade jättekul. Musik har jag alltid lyssnat mycket på och det är läkande, helande och rymmer så mycket känslor. Kom hem 04.30, gissa om vi var trötta. :-) Roligt hade vi iallafall.

Är så tacksam och glad över Matias vänner som hör av sig och bryr sig om mig och barnen. Vi pratar och skrattar, och det känns som om Matias är med oss hela tiden. Det är skönt att ha kontakt jag får ta del av deras liv och får bekräftelse på hur viktig Matias är, hur han fortsätter vara med oss här på jorden. Sedan att vi kan dela minnen av Matias på ett alldeles speciellt sätt gör så otroligt gott i hjärtat.

Nu ska jag natta liten man, upp tidigt imorgon och sen åker vi.

Ha en trevlig helg alla!


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits