Hur tänker folk?

Mycket bra artikel i dagens Expressen där Svenska kennelklubben uppmanar folk att till krossa rutor på bil, om en hund är instängd i hettan! http://www.expressen.se/index.jsp?a=405039

 Tänk, det är väl konstigt att det ska ske varje, varje sommar att folk beter sig så oansvarigt och urbota dumt, att man lämnar sin hund i en stekhet bil! Tycker det är mycket bra att SKK går ut med budskapet om att vi måste agera och krossa en ruta eller två för att hundar inte ska dö i värmeslag. Tänk, tom på utställningar, där man då tycker att folk, hundmänniskor, hundälskare ska begripa bättre - tom där (av alla ställen!!) har jag varit med om att man gång på gång har ropat i högtalaren efter folk som är "ägare till bil med registreringsnummer xxxxxx, vänligen gå till bilen genast och släpp ut er hund som far väldigt illa av värmen!" Det är ju inte klokt! Vansinne!

När jag var på sjukhuset förra året med anledning av mitt gipsade ben, då ropades det ut i alla internhögtalare samt till alla väntrum 3 (!!!!) gånger om en hund som for väldigt illa i värmen. Minns att barnens pappa (själv var jag ju inte rörlig då..) genast begav sig ut på parkeringen. Där hade en hel del människor flockats och någon skulle just till att krossa en bilruta då ägaren dök upp. Hon var full av försvar, rutan var ju nedvevad, bilen stod inte i solen när hon gick, bla, bla, bla och hunden ville inte vara hemma för den bara skällde och skällde, och bla, bla, bla! Man skulle ju kunna tänka sig att en person som har lämnat sin bil på akutens parkeringsplats med en stor hund i, är akut sjuk och inte kan komma, men denna person var på besök hos nån som var inlagd! Och hade inte hört att det ropades i högtalare..

Jag blir så frustrerad och arg över människors nonchalans gentemot våra trognaste vänner, de mest försvarslösa våra fyrbenta vänner! Usch, säger jag bara!

 

Näe, tycker SKK går ut med en bra markering i dagens Expressen och jag hoppas att många läser den och att man agerar när man ser hund instängd i bil!

 

 

 


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits