Jobbigt

är vad det är, dessa dagar som kommer, extra jobbigt, mer än "vanligt" eller hur ska jag sätta ord på det som är inom mig nu? Vet inte.....

I tanken är jag ju inte riktigt "här", jag är hos Matias mer än vanligt, jisses låter ju helknäppt, men kanske nån förstår hur jag menar?

Tilda fyller 9 år imorgon!! Jisses, så fort tiden går! Kalas imorgon, presenter och kompisar som kommer, tårta och lite smått och gott. Hon är så spänd nu, dottern min. Adrian och jag slog in presenter här ikväll, Tilda fick krypa i säng. Sång i morgon bitti som vi alltid har gjort. Glädje för Tildas dag, Grattias Tilda!

......och......stolen som är än mer tom en dag som imorgon.

Matias, visst är hon fin din syster? Så stor hon har blivit och så klok hon är.  Hon saknar dig så mycket emellanåt, det gör ont i hela mig att se och höra. Har du sett vad kompisar hon har och vad omtyckt hon är? Envis är hon också *s* undrar om det är ett släktdrag som löper som en röd tråd i familjen Eklunds liv.
Tilda är en stolt lillasyster till dig, Matias. Ofta, ofta pratar hon om dig med sina kompisar, jag kan höra hur hon berättar nån episod, hur hon visar ditt foto och berättar om dig. Dina böcker, Bert och Sune böckerna plöjer hon igenom i rask takt nu, precis som det ska vara. Hon gillar att läsa, nu är det högläsning som läxa och det gillar hon också. När vi sitter där och läser så påminns jag än mer om hur det var när du var liten. Hur du och jag satt och läste högt, hur fort du snavade över texten ibland, Tilda gör likadant. Hör mig själv säga till henne som jag sa till dig: "Du måste andas vid punkt och komma!" Ler när jag tänker på hur det var.

Matematik gillar hon inte, din lillasyster! Du gillade ju matte och tänk om du hade varit här, du hade säkert lyckats väcka hennes intresse för matematikens värld. Jag är ju inte heller så förtjust i matematik, så du behövs ju här hela tiden i allt vi gör, säger och är...



 

Liver fungerar,

 Matias, det gör det, i kraften av att du finns med oss fast det är "bara det att vi inte kan se dig". Hjälp mig att orka, Matias, hjälp mig att finna ro i tillvaron, just nu har jag det svårt som du ju vet. Mycket som har skett som jag inte har kunnat påverka på något sätt.  Ja, du har ju sett att ingenting ändrades vad gällde en del tunga bitar i livet. 

Mönster som upprepas, beteenden som återkommer, ja du vet Matias.

Saknar dig så, älskade Hjärtat, Stjärnan, Solen *står på tå, puss på halsen, kram -älskar dig, var rädd om dig..*

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits